Profilaktyka a Harcerstwo - Wydarzenia - Profilaktyka a Ty

Wydarzenia

Profilaktyka a Harcerstwo

Data publikacji 01.04.2010

Za harcerzami działającymi w projekcie Profilaktyka a Harcerstwo kolejne przedsięwzięcie. Plakat autorstwa Oli Dębskiej - uczennicy Publicznego Gimnazjum Nr 1 w Sokołowie Podlaskim, który zwyciężył w konkursie pod hasłem „Nie psuj mnie”, trafił już do większości sokołowskich sklepów posiadających koncesję na sprzedaż alkoholu.

W ubiegłym miesiącu przeprowadzono w sokołowskich gimnazjach konkurs plastyczny pn. „Nie psuj mnie”. W konkursie należało wykonać plakat o tematyce nawołującej do nie sprzedawania alkoholu nieletnim. Pomysłodawcą konkursu byli harcerze z VII Osiedlowego Szczepu Harcerskiego im. Polskich Sił Zbrojnych, działający w Programie „Profilaktyka a Harcerstwo”. Przygotowanie plakatów miało być głosem, który świadoma zagrożeń młodzież kieruje do dorosłych, aby nie sprzyjali zachowaniom niepożądanym, takim jak sprzedaż alkoholu nieletnim.

Prace konkursowe oceniła specjalna komisja, w skład której weszli organizatorzy oraz plastycy. Po długiej dyskusji, większością głosów zadecydowano o przyznaniu dwóch nagród. I miejsce – Ola Dębska – Publiczne Gimnazjum Nr 1 II miejsce – Robert Zieniewski, Łukasz Kościukiewicz – Gimnazjum Salezjańskie. Jury postanowiło także wyróżnić poza konkursem pracę autorstwa Magdaleny Brzozowskiej z Publicznego Gimnazjum Nr 1.

Dla uczniów i pedagogów gimnazjum sukces Oli Dębskiej stał się zachętą do zwycięstwa z Profilaktycznej Grze Miejskiej, która odbędzie się już 19 kwietnia. Już zgłosili się chętni do uczestnictwa w tej niecodziennej rywalizacji. Na jej finale, 26 kwietnia, pojawią się przedstawiciele mediów, władz samorządowych, Komendy Głównej Policji ale również jako niespodzianka, przyjedzie znany aktor telewizyjny.

W czwartek (1 kwietnia) na ulice Sokołowa Podlaskiego wyruszyli harcerze, którzy w ramach ogólnopolskiego programu „Profilaktyka a Harcerstwo” kontynuują akcję profilaktyczną pod hasłem „Nie psuj mnie”. Druhny i druhowie odwiedzili większość sokołowskich sklepów, w których można kupić alkohol. Przy wejściach i w pobliżu stoisk monopolowych zawisły plakaty, które mają przypominać o zakazie sprzedaży alkoholu nieletnim. Sugestywne afisze zwracają uwagę dorosłym, aby potrafili zareagować w sytuacji niedozwolonych zachowań – by sprzedawcy odmawiali sprzedaży, świadkowie zaś interweniowali w przypadku braku reakcji sprzedawców.

Cieszy duże zrozumienie i wsparcie ze strony Burmistrza Miasta Sokołowa Podlaskiego, który od pierwszego pomysłu stał się zwolennikiem tej akcji. Organizatorzy, wśród których jest oprócz VII Osiedlowego szczepu Harcerskiego im. Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie, Miasta Sokołów Podlaski i Sokołowskiego Ośrodka Kultury jest Komenda Powiatowa Policji w Sokołowie Podlaskim, dziękują właścicielom sklepów za przychylne nastawienie do tej ważnej akcji. Ważnej przede wszystkim dlatego, że to młodzież apeluje o nie sprzedawanie alkoholu swoim rówieśnikom. Podziękowania należą się również panu Zbigniewowi Paczuskiemu właścicielowi sieci sklepów „TOPAZ”, za pokrycie kosztu druku plakatów rozwieszanych przez harcerzy.

Krótką relację z przedsięwzięcia można było obejrzeć w TVP Info. Obok działania harcerzy, w reportażu pojawiły się wypowiedzi bezpośrednio wspierających harcerską akcję sojuszników: pana Zbigniewa Paczóskiego – właściciela sieci sklepów „TOPAZ”, phm. Anny Hilaruk – krajowego koordynatora projektu Profilaktyka a Harcerstwo oraz asp.sztab. Sławomira Tomaszewskiego z KPP w Sokołowie Podlaskim. Wydanie Kuriera Mazowieckiego z dnia 1. kwietnia jest dostępne również na stronie internetowej TVP.

Oficjalne podsumowanie konkursu plastycznego na plakat nastąpi 26 kwietnia podczas finału Profilaktycznej Gry Miejskiej o Puchar Burmistrza Miasta Sokołowa Podlaskiego. Poprzedzi go tygodniowa wystawa wszystkich prac biorących udział w konkursie, która odbędzie się w Sokołowskim Ośrodku Kultury.
 

Oficer Prasowy KPP Sokołów Podlaski
asp.szt. Sławomir Tomaszewski

Powrót na górę strony